Home Made Rawnola

Raw?
Ja, raw. Want deze heerlijke en voedzame mix gaat niet de oven in. Scheelt weer tijd en je maakt in no time een voorraad voor zeker een week of twee.

Dit is hoe ik het zelf maak, maar je kan natuurlijk toevoegen, wat je lekker vindt.

Nodig*:
-Glutenvrije havermout 500 gr (bijv. Leev)
-Diverse zaden zoals zonnebloempitten, pompoenpitten, lijnzaad (heel)
-Noten, ik doe er graag walnoten, amandelen en soms pecannoten in.
-Gedroogd fruit, cranberries, moerbeien, abrikozen (het liefst de ongezwavelde)
-Extra: cocoanibs, eetlepel Ceylon kaneel, kokosrasp-3 of 4 opscheplepels kokosolie (niet ontgeurd)

Maak de kokosolie vloeibaar. Doe de havermout, noten, zaden, fruit en pitten in een grote kom en giet de vloeibare kokosolie erbij en roer goed om.

Voeg eventueel de extra’s er bij en klaar ben je!

Nou, bijna dan. Schep het in een goed afsluitbare pot en schrijf er een datum bij.Zelf gebruik ik glazen potten van 1 liter, ziet er leuk uit en je ziet direct of je al weer aan een nieuwe voorraad toe bent.

Variatie:
2 eetlepels pindakaas er door is ook lekker, goed doorroeren, want het wordt iets plakkeriger dan. Citroen- of sinaasappelrasp er door, of een paar druppels Wild Orange of Lemon olie.Naast kaneel ook koek-speculaaskruiden er door.Je zou er dan ook balletjes of repen van kunnen maken. De repen kan je eventueel nog even in de oven, ze worden dan knapperiger. Bewaartip: doe een laagje vetvrij (bak)papier tussen de repen in een afgesloten bak.

*alle ingrediënten die ik zelf gebruik zijn biologisch, glutenvrij, lactosevrij en vrij van geraffineerde suikers.

ENJOY